måndag 1 april 2013

Det första tre veckorna på projekt "Altum" har varit väldigt intensiva, det är mycket som skall falla på plats med programvara och utbildning -men det är roligt och väldigt utvecklande. Jag har valt att från dag ett bygga upp rutiner runt allt:

6.30 Gå upp
7.00 Kolla nyheter och göra en plan för dagen (PMA)
8.00 Eurex öppnar  och jag handlar efter planen (Euro Bund)
12.00 Lunch
14.30 - 17.30 L2ST Trading Room

Från början hade jag tänkt att trada DAX och letade efter bra metoder och trillade på så sätt in på L2ST och en herre vid namn Kam Dhadwar... Jag tror att nu i början av utvecklingen till trader så är det oerhört viktigt att ha en "mentor" och förebild så att man åtminstone får någon form av grund. Trading rooms är ganska vanligt ute i världen och ett mycket bra sätt att lära sig, även om det finns en del oseriösa.

Metoden med volume profile och auction market theory går att tillämpa på både daytrading och swingtrading så det finns goda möjligheter att hitta sin plats och nisch.

När jag sedan började gräva i detta lite mer så hittade jag några svenska grabbar som ligger några år före mig, Trade2Fade bloggen som väldigt proffsigt skriver om konceptet. Jag har fått mycket hjälp därifrån vilket har sparat en hel del tid nu i uppstarten.

Min plan framöver är att helt enkelt följa min dagliga rutin, simtrada med CFD på IG Markets och  lära mig så mycket det går av L2ST. I början blir det att man kopierar det mesta men allteftersom är det viktigt att försöka hitta sitt sätt och sin lilla nisch... "Fake it untill you make it" var det någon som sa på TV... Jag har inget bråttom men den dagen jag känner och resultatet visar positiva siffror blir det dags att börja handla de riktiga terminerna.

Här kommer morgondagens PMA. Eftersom det varit långhelg och USA är öppet idag är det dock troligt att Bund gappar...


2 kommentarer:

  1. Tja Peter,

    Ser lovande ut och kul att du har kommit igång!

    Kör hårt,

    Daniel Åstrand

    Trade2Fade.com

    SvaraRadera
  2. Tack Daniel! Jag är full med positiv energi :)

    SvaraRadera