lördag 2 februari 2013

Välkommen!



Den här bloggen är mest tänkt som en dagbok för mig själv och min planerade utveckling till Trader på heltid. Jag har alltid varit intresserad av börsen och handlat i mindre skala till och från... ingen större framgång dock men drömmen har levt sig kvar. Mitt första mål är inte att bli rik snabbt utan mer att någorlunda konsekvent dra in en månadslön jag kan leva på.

Senaste året har jag med stor energi letat efter en metod och strategi att satsa på, mestadels på utländska forum  och med frågeställningen: Vilka metoder använder andra framgångsrika traders och propfirms i England och USA? Självklart är även utländska forum en djungel av ideer, dårar och mycket man får sålla bort men till slut hittade jag något som tilltalade mig, Auction Market Theory tillsammans med Volume Profile...

Min plan är att det kommande året genomföra en seriös heltidssatsning på Trading och ovanstående koncept. Om jag känner att detta är något för mig och det finns en möjlighet att konsekvent dra in en lön på detta går jag inte tillbaka till mitt arbete...

Just nu planerar jag upplägget och första frågan är: Hur utbildar man sig till Trader på ett optimalt sätt? Jag vill egentligen inte läsa för mycket böcker men en väldigt bra bok som behandlar den frågan är "Enhancing Trader Performance" av Brett Steenbarger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar