tisdag 30 april 2013

Uppdatering

Förra veckan var den första som jag faktiskt skrev journal och bokförde alla trades. Till min förvåning var jag på den positiva sidan, +70 ticks. Jag hade fyra positiva dagar och en dag där jag blev utstoppad flera gånger...

Man kan väl säga att jag testar lite olika sätt att göra entry och trade managemant. Just nu kör jag med två kontrakt där jag oftast har en stopp på 5 tick. Första scale tar jag efter fem ticks och med det kvarvarande kontraktet försöker jag hänga med så långt det går. Det känns väldigt begränsande att inte kunna scala fler gånger och jag inser fördelen med att ha 3-4 kontrakt.

 



S5 Trader har en "trade analyzer" som jag använder för att utvärdera mina trades. Riktigt bra om man är nybörjare i varje fall. MFE står för "Maximum Favorable Excursion" och är alltså det maximala antalet ticks man hade på sin sida. Om man kollar på bilden ovanför inser man att jag gav tillbaka väldigt mycket, totala MFE för dagen var 54 ticks men resultatet var 36 ticks.

Håller på att kolla på en del videos med FT71 om hur man skall utvärdera resultatet och han har flera intressanta ideer. Tex att om man konstant flyttar stoppar och inte tar hela stoppen så är det dels omöjligt att utvärdera resultatet och därmed kunna förbättra sina entrys och så är det också omöjligt att i längden se om man har en edge. Tål att funderas på :)

Nu är det bara att nöta på och trada dag efter dag. Jag kommer också att börja swingtrada med mitt gamla IG Markets konto och letar nu efter möjligheter att korta Eurostoxx...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar