lördag 6 april 2013

Hårdvara



Jag använder en Inet dator med i5 processor och 8 Gb i RAM minne. Viktigaste egenskapen när jag köpte dator var att den var tyst och funkar :) Till denna har jag två skärmar vilket bör räcka ett bra tag, kan ju bli lite väl mycket information ändå. Det enda jag varit missnöjd med är windows 8 vilket var onödigt omständigt, men nu efter några månader har jag fått kläm även på detta. 



Min plan nu under uppstarten har varit att simtrada med IG markets men det är nog mest lämpligt för swingtrading. Det är lika bra att börja träna med riktiga grejer och jag har nu laddat ner en demo av S5 trader från Stage Five Trading. 

Kan också tipsa om en live nyhetsförmedling som jag börjat lyssna på ifrån www.amplifytrading.com Detta är en gratis tjänst som ligger under fliken ”Market Analysis”. Lite svårt att hänga med på engelskan ibland men man lär sig.

Jag vill väldigt mycket på kort tid vilket ibland medför att jag går lite fort fram. Huvudet är fullt av en massa teori som jag nu måste bli grym på att tillämpa… Kan leda till frustrationskänslor men jag arbetar på en professionell attityd. Viktigast är att processen framåt fortsätter samt att jag faktiskt bevarar mitt kapital innan jag vet vad jag håller på med. Ingen ide att gå live innan jag uppvisar positiva resultat i sim. Stage Five är duktiga på riskhantering och de har ett program ”Trade Analyzer” kopplat till plattformen vilket verkar bra.

Fokus i veckan blir:

1) PMA
2) Handla efter min PMA i S5 Trader (demo)

Nu är det bara att nöta på :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar