söndag 14 april 2013

Det har varit ännu en lärorik och intensiv vecka som i början präglades av teknik problem, S5 trader låste sig gång på gång vilket var mycket frustrerande. Jag fick dock snabb hjälp och det ordnade upp sig, troligtvis något med Windows 8 igen... Det talas om att man skall lära sig ta förluster som trader men inte hur galen man kan bli på sin dator :)

En morgon startade jag utan att ha genomfört mina rutiner med PMA och insåg snabbt hur viktigt dessa förberedelser är för mig -man kände sig verkligen utanför marknaden och självförtroendet var mycket sämre. Bra tips till andra alltså, gå igenom och planera din handel innan markanden öppnar!

Jag försöker hela tiden utvärdera mig själv och fundera på hur jag kan optimera min utveckling och korta min inlärningskurva till trader, vilket faktiskt var svårare än jag tänkt mig nu när man är mitt inne i processen. Hittade ett intressant blogginlägg " Learning to Become a successful Trader" som sätter ord på denna processen och där skribenten också förklarar på ett väldigt bra sätt vikten av context och det jag faktiskt försöker lära mig via volume profile och auction market theory.

I fredags genomförde L2ST en presentation och översikt av den metod jag försöker lära mig : Trading with Auction Market Theory and Volume Profile".  Det fanns också en massa andra presentationer på Topstep Traders youtube sida som verkade intressanta.

Planen nästa vecka blir att fortsätta trada demo och lite mer noggrant journalföra alla trades så att man kan med tiden kan börja räkna på expectancy mm.



2 kommentarer:

  1. Vikten av kontext är A och O i trading, och det tillgodoser detta koncept mycket bra; med ett överordnat regelverk att förhålla sig till.

    Det är bara att kriga på och hör av dig om du har några mer specifika frågor :)

    Mvh,

    Daniel Åstrand

    Trade2Fade.com

    SvaraRadera
  2. Tack Daniel

    Väldigt bra med stöd ifrån grabbarna på Trade2Fade!

    Höres

    SvaraRadera